Marketing Communication in Pharmaceutical Industry

Thesis title: Marketingová komunikace ve farmaceutickém průmyslu
Author: Klabouchová, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lešetický, Ondřej
Opponents: Karásková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Marketingová komunikace ve farmaceutickém průmyslu se skládá ze dvou částí -- teoretické a praktické. V teoretické části budou představeny jednotlivé atributy marketingové komunikace společně s marketingovým mixem. Podrobněji se v práci zaměříme na 4P -- produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace. Každý z těchto atributů bude vztažen ke specifickému prostředí farmaceutického průmyslu. V této části nastíníme také historii farmaceutického průmyslu a dozvíme se základní informace o Státním ústavu pro kontrolu léčiv. Popíšeme si také poslání a činnost následujících organizací -- Česká asociace farmaceutických firem, Asociace inovativního farmaceutického průmyslu. Praktická část je zaměřena na vztahy mezi farmaceutickou branží a lékařskou odbornou veřejností. Cílem je zjistit, zda jsou dodržovány etické kodexy farmaceutických firem včetně etických aspektů reklamy/propagace v prostředí České republiky.
Keywords: etický kodex; marketingová komunikace; farmaceutický průmysl
Thesis title: Marketing Communication in Pharmaceutical Industry
Author: Klabouchová, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lešetický, Ondřej
Opponents: Karásková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis - Marketing Communications in Pharmaceutical Industry - consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part presents the various attributes of marketing communication, together with the marketing mix. In detail, the work will focus on the 4P - product, price, distribution and marketing communication. Each of these attributes will be related to the specific environment of the pharmaceutical industry. In this section we outline the history of the pharmaceutical industry and learn the basic information about the State Institute for Drug Control. We describe the mission and activities of these organizations - Czech Association of Pharmaceutical Companies, Association of the Innovative Pharmaceutical Industry. The practical part focuses on the relationship between the pharmaceutical industries and medical experts. The aim is to determine compliance with codes of ethics of pharmaceutical companies, including ethical aspects of advertising / promotion in the Czech Republic.
Keywords: code of ethics; marketing communications; pharmaceutical industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Institute of Health Services Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2009
Date of submission: 23. 4. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23388/podrobnosti

Files for download

    Last update: