Comparison of Barack Obama´s marketing strategies of the political campaign in individual states in presidential elections 2008

Thesis title: Komparace marketingových strategií politické kampaně B. Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r. 2008
Author: Novotná, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá srovnáním marketingových strategií politické kampaně Baracka Obamy v jednotlivých státech USA při prezidentské volbě v r.2008. Popisuje americký volební systém, ale také charakterizuje voliče pomocí základních socio-demografických ukazatelů, ze kterých je třeba při tvorbě předvolební kampaně vycházet. Práce je zaměřena jak na využívaná komunikační média v průběhu kampaně, tak na způsob jejího financování, tedy především na fundraising. Zabývá se marketingovými strategiemi v jednotlivých státech Unie a dále pak komparací s předním kandidátem konkureční strany Johnem McCainem.
Keywords: internet; fundraising; Spojené Státy Americké; volební kampaň; marketingová strategie
Thesis title: Comparison of Barack Obama´s marketing strategies of the political campaign in individual states in presidential elections 2008
Author: Novotná, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on comparison of marketing strategies of the political campaign in individual states of USA in presidential elections 2008. It describes the American election's system and also defines electors by using basic social-demographical indicators which are crucial when creating the pre-elections campaign. The thesis focuses also on using the communication media during the campaign and also on the the way of financing the campaign itself - above all on fundraising. It describes marketing strategies in individual states and compares them with the candidate of Republican party, John McCain.
Keywords: internet; fundraising; election campaign; United States of America; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22847/podrobnosti

Files for download

    Last update: