The analysis of the "To help and to protect" recruitment campaign

Thesis title: Analýza náborové kampaně - Policie ČR
Author: Randa, Miloslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma - Analýza náborové kampaně Policie České republiky "Pomáhat a chránit" - je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se týká marketingového mixu a komunikace, sociálního marketingu a sociální reklamy. Praktická část se zabývá popisem Policie České republiky a dále je provedena analýza kampaně "Pomáhat a chránit" (představení příčin, financování, podoba komunikačních kanálů). Součástí práce je vlastní dotazníkové šetření s cílem zjistit změnu vnímání tváře policie českou veřejností. Na závěr je kampaň celkově zhodnocena a doplněna o doporučení.
Keywords: sociální marketing; Policie České republiky; náborová kampaň
Thesis title: The analysis of the "To help and to protect" recruitment campaign
Author: Randa, Miloslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
This analysis of the "To help and to protect" recruitment campaign, which is used by the Police of the Czech Republic, is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part considers the marketing mix and communication, social marketing and social advertisement used. The practical part analyses the characteristics and duties of the Czech Police and recruitment campaign "To help and to protect" (introduction, financing, types of communication channels). This work has employed a survey research in order to discover a possible impact of the campaign on the mass outlook on the Czech Police. Using this information, the recruitment campaign is, in conclusion, assessed and suggestions are made for its improvement.
Keywords: Police of the Czech Republic; recruitment campaign; social marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2009
Date of submission: 1. 5. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22553/podrobnosti

Files for download

    Last update: