Marketing strategy in the field of regeneration, nutrition and sports training

Thesis title: Marketingová strategie v oblasti regenerace, výživy a sportovního tréninku
Author: Boháčová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjistit pro účely nově vznikajícího podniku v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi, který chce podnikat v oblasti regenerace, výživy a sportovního tréninku, zda je na daném trhu prostor pro nový podnik, jaké je chování spotřebitelů na trhu, jaká jsou jejich přání a potřeby. K těmto účelům slouží analýza konkurence a dotazníkové šetření spotřebitele v dané oblasti. Dalším cílem je stanovit podniku marketingové cíle a navrhnout marketingovou strategii zakládající se na marketingovém mixu. Tato praktická část je doplněna teoretickými východisky s důrazem na marketingové koncepce, plánovací etapu marketingové strategie, marketingová rozhodnutí v maloobchodě, nákupní chování spotřebitele a marketingový výzkum.
Keywords: marketingová strategie; analýza konkurence; marketingový výzkum spotřebitele; nákupní chování spotřebitele
Thesis title: Marketing strategy in the field of regeneration, nutrition and sports training
Author: Boháčová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to find out if there is enough space for the new emergent company in Brandýs nad Labem-Stará Boleslav. The new company wants to act in the field of regeneration, nutrition and sports training. Another aim is to identify behavior of consumers in the market, their wishes and needs. For these purposes the thesis contains the competition analysis and the questionnaire investigation of consumers in the concrete market. The next objective is to determine marketing objects of the company and to suggest the marketing strategy, which is based on the marketing mix. This practical part is completed by theoretical part. The theoretical part is focused on marketing conceptions, the planning stage of the marketing strategy, marketing decisions in retail trade, purchase behavior of consumers and the marketing research.
Keywords: competition analysis; marketing research of a consumer; purchase behavior of a consumer; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2009
Date of submission: 1. 4. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21736/podrobnosti

Files for download

    Last update: