A leaflet as an efficient tool of commercial communications

Thesis title: Leták jako účinný nástroj komerční komunikace
Author: Bienková, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé práce je analyzovat možnosti využití letáku jako účinného nástroje marketingové komunikace a zároveň na praktickém příkladu poukázat na možné problémy spjaté s jeho přípravou a výrobou. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části diplomové práce jsou diskutovány teoretické přístupy pro komunikační kampaň a ztvárnění letáku. Hlavní pozornost je přitom věnována přímému marketingu, jako oblasti, do které leták jako komunikační nástroj spadá. V druhé části jsou tato východiska, společně s vlastním průzkumem, analyzována a aplikována na příkladu společnosti Ahold a její konkurence. Tato část práce také detailně zkoumá proces výroby akčního letáku a navrhuje možná řešení. V závěru jsou poznatky z obou částí shrnuty a jsou doporučeny možné nové přístupy k jeho pojetí.
Keywords: přímý marketing; komerční komunikace; leták
Thesis title: A leaflet as an efficient tool of commercial communications
Author: Bienková, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my thesis is to analyze the possibility of using a leaflet as an effective tool of marketing communications as well as to demonstrate the possible problems associated with its preparation and production on a practical example. The thesis consists of two main parts. In the first part of this work theoretical approaches to communication and representation of a leaflet campaign are discussed. Main attention is paid to direct marketing, as area in which a leaflet as a communication tool belongs. In the second part the theoretical hypotheses, together with an own survey are analyzed and applied on the example of Ahold company and its competitors. This part also examines in detail the production process of the leaflet and proposes possible solutions. In conclusion, the findings of the two parts are described and new possible approaches are recommended.
Keywords: direct marketing; leaflet; marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2009
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21574/podrobnosti

Files for download

    Last update: