Business and cultural particularities of Chile

Thesis title: Obchodní a kulturní zvláštnosti Chile
Author: Štieglerová, Renata
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat obchodní a kulturní specifika Chilské republiky. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola pojednává o obecné charakteristice Chile, kam spadají ekonomické, politické a administrativní údaje, historie Chile a geografické podmínky. Druhá kapitola zkoumá kulturní aspekty, jako složení obyvatel, jazyk a chilskou kuchyni. V poslední kapitole jsou analyzovány obchodní zvláštnosti Chile, které by si měl každý obchodník osvojit před příjezdem do Chile. Část této kapitoly je zaměřena na chilský veletrh životního prostředí Ambiental. Autorka v práci dále zpracovává dotazníky, které přibližují obchodní jednání s chilským partnerem v praxi. Výsledky dotazování jsou v závěru práce porovnány s teoretickými východisky.
Keywords: obchodní specifika; chilská kultura; Chilská republika; veletrh Ambiental
Thesis title: Business and cultural particularities of Chile
Author: Štieglerová, Renata
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse business and cultural particularities of Chile. The thesis is divided into three chapters. First chapter talks about general characteristics of Chile, which include economical, political and administrative facts, history of Chile and geographical conditions. Second chapter outlines cultural aspects such as structure of population, language and Chilean cuisine. Last chapter deals with business particularities of Chilean businessmen. A part of this chapter focuses on Chilean trade fair Ambiental concerning the environment. The author also works up the questionnaires, which describe business negotiations with a Chilean partner in practice. Conclusions of questioning are compared with a theoretical base at the close of the thesis.
Keywords: Republic of Chile; Chilean culture; trade fair Ambiental; business particularities

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20363/podrobnosti

Files for download

    Last update: