Marketing communications equipment in tourism

Thesis title: Mrketingová komunikácia zariadenia v turistickom ruchu
Author: Šimková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kazdová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom mojej práce je sledovať marketingové aktivity hotelu InterContinental. Akým spôsobom komunikujú s potenciálnym zákazníkom a so svojimi hosťami. Práca je rozdelená na dve časti. Teoretickú, kde vysvetľujem obecné zákonitosti z marketingu a venujem sa aj hotelierstvu všeobecne, jeho vzniku, pôsobeniu. Praktická časť je zhrnutie informácií, ktoré som získala počas rozhovoru s PR managerkou hotela.
Keywords: marketingová komunikácia; konkurencia; hotel; hotelová značka
Thesis title: Marketingová komunikace zařízení v cestovním ruchu
Author: Šimková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kazdová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem mé práce je sledovat marketingové aktivity hotelu InterContinental, a to jakým spůsobem komunikuje s potenciálním zákazníkem a hostem. Práca je rozdělena na dvě části. Teoretickou, kde vysvětluji obecní zákonitosti z marketingu a venuji se aj hotelnictví všeobecně, jejímu vzniku, působení. Praktická část je shrnutí informací, které jsem získala počas rozhovoru s PR managerkou hotela.
Keywords: marketingova komunikace; hotel; hotelový značka; konkurence
Thesis title: Marketing communications equipment in tourism
Author: Šimková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kazdová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of my work is to observe the marketing activities of the InterContinental hotel. How do they communicate with potential customers and their guests. The work is divided into two parts. Theoretical, which explain general patterns of marketing. In this one I concentrate myself on hotel trade in general - its origin and impact. The practical part is a summary of the information I received during an interview with PR manager of the hotel.
Keywords: hotel; hotel brand; competition; communitation of marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2009
Date of submission: 30. 12. 2009
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19577/podrobnosti

Files for download

    Last update: