Options for improving of the inclusion of handicapped children at primary schools
Thesis title: | Možnosti zlepšení inkluze hendikepovaných na ZŠ |
---|---|
Author: | Koňáková, Kateřina |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Kubelková, Karina |
Opponents: | Chalupníček, Pavel |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání a integrace/inkluze zdravotně postiţených dětí do běţných škol. Snaţí se analyzovat prostředí, ve kterém se hendikepované děti pohybují a snaţí se zjistit, jaká existuje podpora nejen v rámci České republiky. Hlavním cílem práce je zjistit, jak by se dala zlepšit situace hendikepovaných na základních školách v rámci stávajících omezujících podmínek v České republice. Jendou z priorit Evropské unie je právě inkluze, kterou se zabývá především Evropská Agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání. Práce se zabývá vývojem speciálního školství, postupnou cestou k integraci hendikepovaných dětí a institucionálně právním rámcem vztahujícím se k této problematice a snaţí se tak uvést do aktuální situace v ČR. Dále se práce zabývá analýzou programů Evropské unie, skrze které jsou poskytovány finanční prostředky na konkrétní projekty. Výsledkem práce jsou konkrétní doporučení, jak směřovat k lepšímu stavu za stávajících omezujících podmínek. |
Keywords: | fondy; speciální vzdělávací potřeby; hendikepovaní; integrace/inkluze |
Thesis title: | Options for improving of the inclusion of handicapped children at primary schools |
---|---|
Author: | Koňáková, Kateřina |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Kubelková, Karina |
Opponents: | Chalupníček, Pavel |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor study concerns with a questions about education and inclusion/integration of disabled to the standard schools. This study tries to analyse the area, wherethese children live in and tries to find out their state of being encouraged not only in the Czech Republic. The main aim of this wants to find the ways that can improve the position of handicapped children at primary schools in terms of constraining conditions in Czech Republic. One of the preference of European Union is exactly inclusion. Especially European Agency for Development in Special Needs Education is concerned with this problem. The study deals with the development of special education, progressive way to integration of handicapped children and with the institutional juristic framework which is related to this problem and the study tries to point out the actual situation in the Czech Republic. The next step of this study analyses the programmes of European union. These programmes can provide the financial resources for concrete projects. The result of this work is concrete recommendation how to tend to better stage under current biding limits. |
Keywords: | special educational needs; funds; integration/inclusion; disabled |
Information about study
Study programme: | Ekonomie a hospodářská správa/Národní hospodářství |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Economics |
Department: | Department of Economic and Social Policy |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 28. 2. 2010 |
---|---|
Date of submission: | 31. 5. 2010 |
Date of defense: | 29. 6. 2010 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/25568/podrobnosti |