Communication with the customer in the selected company

Thesis title: Komunikace se zákazníkem ve vybrané firmě
Author: Kurimská, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své bakalářské práci se věnuji prezentaci a analýze komunikace se zákazníkem v konkrétní firmě. Jedná se o společnost Maxin Prague s.r.o., která poskytuje služby na trhu příjezdového cestovního ruchu. Cílem práce je analyzovat používané způsoby komunikace a navrhnout doporučení a možnosti dalšího vývoje této oblasti. V rámci práce v krátkosti definuji oblast cestovního ruchu. Dále uvádím informace o konkurenci, popisuji postavení firmy na trhu. Náslědně analyzuji způsoby komunikace se zákazníkem a navrhuji možnosti dalšího rozšíření a vylepšení v této oblasti. Prostřednictvým analýzy samotné nabídky firmy hodnotím proces tvorby nabídky a opět doporučím další možnosti vývoje. Při psaní závěrečné práce budu využívat informace a zkušenosti s několikaleté práci v uvedené firmě, dále budu používat odbornou literaturu a internetové zrdoje. Má bakalářská práce by měla dopomoci shrnout současné fungování firmy v oblasti komunikace se zákazníky a měla by inspirovat k dalším možnostem vývoje v budoucnu.
Keywords: incoming; incentiva; cestovní ruch; zákazník; komunikace
Thesis title: Communication with the customer in the selected company
Author: Kurimská, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
In my work I would like to present the phenomenon of communication with customers. I am presenting the concrete company, Maxin Prague Ltd., and its strategy on the field of communication with their clients. Firstly I am describing shortly the field of tourism and incoming industry, as the are that Maxin Prague concentrates on. Than I am presenting the competition atmosphere as well. Through more detailed definition of various kinds of communication with customers I an analysing the current attitude of Maxin Prague and afterwards I sum up and suggest possibilities for further development. Aftewards, I am analysing the quotation of the company and procedure of its creation. Of course, after this analyse I am presenting my opinions and suggestions for the future steps. In this work I am using my own experience in this company, futheremore I am using literature and other academic materials to support the work. My work should help the company to sum up the development until today and use the possibilities of suggested improvements in order to fight the strong competition.
Keywords: incentive; travel industry; communication ; customer; incoming

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25058/podrobnosti

Files for download

    Last update: