Marketing strategy of the language school Royal School

Thesis title: Marketingová strategie jazykové školy Royal School
Author: Pazderská, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat marketingovou strategii jazykové školy Royal School a na základě zjištěných údajů navrhnout její zlepšení. Práce je rozdělena na dva hlavní celky - teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována marketingu služeb a jeho odlišnostem zejména v rámci marketingového mixu. V praktické části je Royal School nejdříve krátce představena, dále jsou zmíněna specifika vyučované Callanovy metody a je zde uvedeno zhodnocení současných marketingových aktivit společnosti. Na závěr jsou navrhnuta doporučení na změnu a rozšíření stávající marketingové strategie, která vyplývají z výsledků provedené SWOT analýzy a marketingového výzkumu mezi stávajícími klienty Royal School.
Keywords: marketingový mix; jazyková škola; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of the language school Royal School
Author: Pazderská, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the marketing strategy of the language school Royal School and to suggest its improvement on the basis of observed data. The thesis is divided into two main parts -- theoretical and practical part. The theoretical part focuses on marketing of services and its differences especially in terms of marketing mix. In the practical part, Royal School is first briefly introduced, then there are the main features of Callan method and an evaluation of current marketing activities of the company. Finally there are reccomendations which suggest changes and expansion of the marketing stategy. The recomendations ensue from the results gained by SWOT analysis and a marketing research among current Royal School customers.
Keywords: language school; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2010
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24617/podrobnosti

Files for download

    Last update: