Network marketing as an opportunity

Thesis title: Sieťový marketing ako príležitosť
Author: Hakun, Peter
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je vysvetliť princíp fungovania sieťového marketingu a popísať výhody, nevýhody a príležitosť, ktorú predstavuje pre výrobcu, distribútora i spotrebiteľa. Prvá kapitola definuje sieťový marketing a vysvetľuje princíp jeho fungovania a históriu. Druhá kapitola porovnáva sieťový marketing s klasickým distribučným reťazcom z pohľadu výrobcu i spotrebiteľa. Príležitosti, ktoré sieťový marketing prináša distribútorom sú popísané v tretej kapitole, ktorá tiež poukazuje na rozdiely medzi sieťovým marketingom a pyramídovými štruktúrami. Posledná kapitola predstavujúca praktickú časť približuje využitie sieťového marketingu vo firme Amway.
Keywords: sieťový marketing; internetový predaj; priamy predaj; multilevel marketing; network marketing; distribučný reťazec; MLM
Thesis title: Síťový marketing jako příležitost
Author: Hakun, Peter
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je vysvětlit princip fungování síťového marketingu, popsat jeho výhody, nevýhody a příležitost, kterou představuje pro výrobce, distributora i spotřebitele. První kapitola definuje síťový marketing a vysvětluje princip jeho fungování a historii. Druhá kapitola srovnává síťový marketing s klasickou formou distribučního řetězce z pohledu výrobce i spotřebitele. Příležitosti, které síťový marketing nabízí distributorům, jsou popsané ve třetí kapitole, které také poukazuje na rozdíly mezi síťovým marketingem a pyramidovými strukturami. Poslední kapitola představující praktickou část přibližuje využití síťového marketingu ve firmě Amway.
Keywords: distribuční řetězec; multilevel marketing; network marketing; internetový prodej; MLM; síťový marketing; přímý prodej
Thesis title: Network marketing as an opportunity
Author: Hakun, Peter
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The objective of this thesis is to clarify network marketing and how it works and to describe its advantages, disadvantages and opportunity which it offers to producer, distributor and consumer. The first chapter gives a definition of network marketing, explains how it works and refers to its history. In the second chapter the network marketing is compared to common distribution chain from producer's as well as consumer's point of view. Opportunities which network marketing offers to a distributor are described in the third chapter, which also points out the difference between network marketing and pyramid schemes. The last chapter representing practical part gives closer look at use of network marketing in Amway Company.
Keywords: internet selling; direct selling; distribution chain; MLM; multilevel marketing; network marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24206/podrobnosti

Files for download

    Last update: