Franchising as the entry mode to the market

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Čepera, Vít
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje frachsising jako formu vstupu na trh. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická vysvětluje základní pojmy, zabývá se historií franchisingu, postupem při jeho zakládání a výhodami a nevýhodami tohoto druhu podnikání. Praktická část pohlíží na franchisingový koncept společnosti Subway ve světě a v České republice.
Keywords: Subway; franchisor; franchising
Thesis title: Franchising as the entry mode to the market
Author: Čepera, Vít
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as the possible entry method to the market. It is divided into two parts. The theoretical part explains basic definitions, contains histrory of franchising, the way how to strt franchisig business and advantages and disadvantages of this enterprise. The practical part describes the Subway franchise in the Czech republic and around the world.
Keywords: Subway; franchisor; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23839/podrobnosti

Files for download

    Last update: