Franchising as a form of entry to the market

Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Palásková, Dana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se týká franchisingu jako možné formy vstupu na trh. Teoretická část se zabývá teoretickými náležitostmi - definicí, založením, historií a jeho výhodami a nevýhodami. Praktická část popisuje francouzský franchisový koncept Yves Rocher a jeho působení ve světě a v České republice.
Keywords: franchisor; franchisant; franchisa; Yves Rocher; franchising
Thesis title: Franchising as a form of entry to the market
Author: Palásková, Dana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with franchising as the possible form of entry to the market. The theoretical part explains definitions, foundation of franchising, its history, advantages and disadvantages. The practical part describes French franchise concept Yves Rocher in the Czech Republic and around the world.
Keywords: franchisee; franchisor; franchise; Yves Rocher; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23711/podrobnosti

Files for download

    Last update: