Franchising as a form of entry to the market

Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Ovčáčková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Má práce se týká franchisingu jako možného způsobu podnikání. V první části jsem se zabývala obecnými teoretickými náležitostmi franchisingu- definicí a základními prvky- a také jsem zmínila situaci v ČR. Druhá kapitola popisuje český franchisový koncept BestDrive(dříve Barum). Poslední část je zaměřená na výhody a nevýhody a to jak obecné tak i konkrétní konceptu BestDrive.
Keywords: Podnikání; ContiTrade Services; BestDrive; Franchising; Bakalářská práce
Thesis title: Franchising as a form of entry to the market
Author: Ovčáčková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with franchising as a way of business. In the first part, I describe general theoretical principes- definition and basic notions- and also there is mentioned contemporary situation in the Czech Republic. The second part characterize czech franchise concept BestDrive. The last part is focused on advantages and disadvantages of the franchising in general and as well of the concept BestDrive.
Keywords: Franchising; BestDrive; ContiTrade Services; Business; Czech republic

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23710/podrobnosti

Files for download

    Last update: