Franchising as a market entry strategy

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Zohnová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje franchisingu jako metodě vstupu na trh, jeho vývoji a náložitostem potřebných ke správnému fungování. Praktická část je zaměřena na španělský franchisový koncept Naturhouse.
Keywords: podnikání; Naturhouse; franchising
Thesis title: Franchising as a market entry strategy
Author: Zohnová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Main issue of this paper is franchising as a market entry stategy, its history and other relevant information. Second part deals with a spanish franchise company Naturhouse.
Keywords: Naturhouse; retailing; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23589/podrobnosti

Files for download

    Last update: