Analysis of design in an operation unit

Thesis title: Analýza designu provozní jednotky
Author: Josefiová, Dana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vymezit prvky designu provozní jednotky a na příkladu konkrétní prodejny zhodnotit vhodnost zvolené strategie v této oblasti. První kapitola vysvětluje jednotlivé prvky designu prodejny a uvádí příklady jeho použití. Vychází hlavně z předpokladu, že design prodejny se musí přizpůsobit zákazníkovi. Druhá kapitola nejdříve představuje společnost VERNER POTRAVINY s.r.o. a stručně popisuje obchodní vybavenost města Náchoda, kde se zkoumaná provozní jednotka nachází. Poslední část obsahuje samotný terénní výzkum a analýzu designu náchodské prodejny VERNER POTRAVIN, včetně návrhů na zlepšení. Závěr nakonec celý výzkum vyhodnocuje.
Keywords: nakupující; prezentace zboží; VERNER; samoobsluha s potravinami; design prodejny
Thesis title: Analysis of design in an operation unit
Author: Josefiová, Dana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The intention of this bachelor's thesis is to define the elements of design in an operation unit and to evaluate the fitness of the chosen strategy in this sphere on an example of a particular store. Chapter 1 explains the individual elements of store design and shows examples of its application. It supposes the fact that the store design must be adapted to the customer in the first place. Chapter 2 first introduces the company VERNER POTRAVINY, ltd. and briefly describes the retail network in the town of Náchod where the analysed operation unit is located. The last part contains the field research and the analysis of design in the Náchod's sales unit of VERNER POTRAVINY itself, including the improvement suggestions. The conclusion evaluates the whole research in the end.
Keywords: shopper; store design; goods presentation; groceteria; VERNER

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20552/podrobnosti

Files for download

    Last update: