Strategy and business management of commercial insurance companies

Thesis title: Strategie a řízení obchodní činnosti komerční pojišťovny
Author: Lahovský, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Ducháčková, Eva
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této práce je "Strategie a řízení obchodní činnosti komerční pojišťovny". Úvod práce je věnován vztahu jednotlivých segmentů marketingu na budování vztahu s potencionálním zákazníkem. V návaznosti na marketing jsou určovány jednotlivé distribuční kanály. Následující část představuje jednotlivé prodejní kanály, které jsou v současnosti využívány pojišťovnami k distribuci pojistných produktů. Je zde také zobrazen vztah jednotlivých produktů v návaznosti na jeho provizní nákladovost pro pojišťovnu. Závěr práce je věnován závislosti distribučního kanálu na složitost pojistného produktu, jelikož tento vztah je jedním z hlavních faktorů určujících budoucí prodejní síť. V neposlední řádě je zmíněn možný budoucí vývoj těchto distribučních cest.
Keywords: Prodejní činnost; Distribuční kanály; Komerční pojišťovna
Thesis title: Strategy and business management of commercial insurance companies
Author: Lahovský, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Ducháčková, Eva
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of my bachelor essay is strategy and business management of commercial insurance companies. Preamble is devoted to the relationship of segment marketing at building relationships with potential customers. Following are determined by individual marketing channels of distribution. The following section presents the individual sales channels, which are currently used by insurance companies to distribute insurance products. It also shows the relationship of individual products in relation to its cost efficiency for the insurance commission. The final part of the distribution channel, depending on the complexity of insurance products, as this relationship is one of the main factors determining the future distribution network. Finally, there is mention of possible future development of distribution channels.
Keywords: sales activity; distribution channel; commercial insurance company

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Bankovnictví a pojišťovnictví
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Banking and Insurance

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2009
Date of submission: 20. 1. 2010
Date of defense: 25. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21761/podrobnosti

Files for download

    Last update: