Marketing and communication strategy of the brand Scholl

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie značky Scholl
Author: Reissová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cíl práce je zhodnotit stávající marketingovou a komunikační strategie značky Scholl. Tato značka je známá pro své produkty péče o nohy a zdravotní obuv. V teoretické části jsou vysvětleny nástroje, podle kterých je postupováno v praktické části. V praktické části je přestavena značka Scholl, její vznik, vývoj a situace v dnešní době. Dále práce obsahuje rozbor marketingové strategie Scholl pomocí marketingového mixu a charakteristiku její marketingové komunikace. V poslední kapitole je strategie zhodnocena odděleně pro obuv Scholl a produkty péče o nohy Scholl. Na závěr je vyhodnoceno splnění cílů práce a její využitelnosti v praxi.
Keywords: marketing; Scholl; komunikace
Thesis title: Marketing and communication strategy of the brand Scholl
Author: Reissová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the marketing and communication strategy of the brand Scholl. Scholl brand is well known for its footcare a footwear products. In the first theoretical part are described marketing strategies and communications in general. They are used in the main part to present the marketing mix and communication of Scholl brand. The last chapter analyzes its current marketing strategy and communication and presents its conclusions. The end of the thesis mentions the potential use of the offered recommendations.
Keywords: Scholl; communication; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2010
Date of submission: 4. 6. 2010
Date of defense: 24. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25015/podrobnosti

Files for download

    Last update: