Internet as a means of communication and promoting companies

Thesis title: Internet jako prostředek komunikace a propagace firem
Author: Tichopádová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Internet je považován za významný přínos v historii rozvoje lidstva. Vytváří nejen určitý "prostor", kde lidé komunikují, dovídají se informace, ale slouží také jako prezentace firmám. Pro firmy již není nejdůležitější, aby se orientovaly na trhu, musí se také zviditelnit na internetu. Cílem této bakalářské práce je posouzení možností marketingu na internetu, neboť jeho výhod a nezbytností si je vědom každý dobrý manažer, který chce udržet krok s konkurencí. Práce je rozdělena na 2 hlavní části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o významu internetu v rámci marketingu, marketingovém mixu a komunikačním mixu na internetu. Na základě teoretických poznatků je druhá část zaměřena na praktickou aplikaci a představuje možný návrh marketingových aktivit na internetu v určité firmě v budoucnosti.
Keywords: marketing; cestovní kancelář; marketingový mix; internetový marketing
Thesis title: Internet as a means of communication and promoting companies
Author: Tichopádová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
The Internet is considered to be an enormous contribution in the human history. It does not mean only a certain "space", where people communicate, gain knowledge, but it also serves as an advertising space for companies. It is no longer important for companies to be able to orientate themselves purely on the market but also on the Internet. The goal of this thesis is an assessment of the options of internet marketing, because every good manager, who wants to keep pace with competition, realizes its advantages and necessities. The thesis is divided into 2 parts: theoretical and practical part. Theoretical one deals with the importance of the Internet in terms of marketing, marketing mix and communication mix on the Internet. The second part is focused on the practical application on the basis of the theoretical knowledge and represents a potential concept of marketing activities in the certain company into the future.
Keywords: travel agency; internet marketing; marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 1. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 24. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24034/podrobnosti

Files for download

    Last update: