Analysis of the selling strategy of non-for-profit organization AIESEC

Thesis title: Analýza prodejní strategie neziskové organizace AIESEC
Author: Jezberová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své práci jsem se v části teoretické zabývala neziskovými organizacemi, jejich charakteristikou, typy a historickým vývojem. Popsány jsou strategie neziskových organizací, komunikace a také získávání zdrojů. Část praktická je zaměřena na studentskou neziskovou organizaci AIESEC. Je popsána její struktura, historie a charakter prodávaných produktů. Poté je popsána její prodejní strategie. Analyzovány jsou změny v prodejních postupech.
Keywords: Prodej; Nezisková organizace; AIESEC
Thesis title: Analysis of the selling strategy of non-for-profit organization AIESEC
Author: Jezberová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first, theoretical, part of the bachelor thesis, I focused on non-profit and non-for-profit organisations, their characteristics, types and their history. I described strategies of these organizations, communication and fund raising. The practical part deals with the student organization AIESEC. You will get to know its selling strategy, and I analysed changes in the strategy.
Keywords: Selling; AIESEC; Non-for-profit organization

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 12. 2009
Date of submission: 1. 5. 2010
Date of defense: 24. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23886/podrobnosti

Files for download

    Last update: