Influencing customers to buy

Thesis title: Ovlivňování zákazníka při nákupu
Author: Líbalová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá nejdůležitější faktory, kterými je zákazník v prodejní jednotce během nákupu ovlivňován. První část se věnuje teoretickým aspektům působení na spotřebitele, přičemž ve druhé části jsou tyto poznatky ověřeny v praxi na příkladu konkrétní prodejny.
Keywords: prodejní jednotka; retail marketing; ovlivňování zákazníka
Thesis title: Influencing customers to buy
Author: Líbalová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor Thesis deals with the most important factors which influence customers during their purchasing activity. The first part focuses on theoretical aspects of customer's bias, practical consequences are under examination in the second part of the work. Particular shopping center is observed while specific findings are explained as the main outcome of the practical part of the work.
Keywords: influencing costumers; retail marketing; shopping unit

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2009
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 24. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23095/podrobnosti

Files for download

    Last update: