Customer Care in Retailing Company

Thesis title: Péče o zákazníky v retailingové firmě
Author: Sibřinová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje strategii péče o zákazníky společnosti IKEA. V první části jsem se zabývala obecně zákazníkem, jeho definicí, významem, segmentací a také chováním, zaměřila jsem se i na teorii péče o zákazníky. V druhé analytické části jsem popsala a zhodnotila přístup společnosti IKEA k péči o zákazníky a pomocí dotazníku jsem zjišťovala, do jaké míry zákazníci znají služby nabízené společností IKEA, jak je využívají a hodnotí. Získané informace jsem zpracovala a zaznamenala pomocí grafů a tabulek. Na závěr práce jsem uvedla moje doporučení.
Keywords: marketingový průzkum; spokojenost zákazníky; péče o zákazníky; služba; zákazník
Thesis title: Customer Care in Retailing Company
Author: Sibřinová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis analyzes the strategy of customer care of IKEA company. The first part dealt with customer in general, its definition, relevance, segmentation, and its behavior. I have also focused on the theory of customer care. In the second (analytic) part I described and evaluated the company's approach to the care of customers. Using questionnaires, I examined the extent to which customers are familiar with services which IKEA offers, how often they use them and how they evaluate them. I elaborated and wrote down the results by means of graphs and tables. I proposed my recommendations on the end of my thesis.
Keywords: customer care; service; customer; marketing research; customer satisfaction

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2009
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 24. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21395/podrobnosti

Files for download

    Last update: