Green marketing - application to the automotive industry

Thesis title: Green marketing - aplikace na automobilový průmysl
Author: Klimek, Dušan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Má bakalářská práce se zabývá otázkou Green marketingu a jeho působení na lidi různého pohlaví, věku, vzdělání a povolání jako příjemce mediálních kampaní. Konkrétně se jedná o kampaně propagující tzv. ekologické (a tudíž i ekonomické) automobily. Tato bakalářská práce má tedy za cíl zkoumat propagaci takovýchto výrobků automobilového průmyslu a také to, zda-li tato reklama má smysl, tedy jestli je lidmi vnímána pozitivně a následně je, alespoň zčásti, odměněna reakcí v podobě koupi automobilu. Teoretická část práce je zaměřena obecněji na pojem green marketing a následnou aplikaci na automobilový průmysl, ta praktická potom interpretuje mé vlastní dosažené výsledky z výzkumu a ostatní získaná data a poznatky od konkrétního automobilového výrobce.
Keywords: Škoda Auto, a.s.; Průzkum trhu; Propagace; Ekologie; Automobilový výrobce; Green marketing
Thesis title: Green marketing - application to the automotive industry
Author: Klimek, Dušan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
My bachelor work deals with the question of the Green marketing and its exposure to the people of different sex, age, education and professions as the recepients of media campaigns. Specifficaly, it concerns with campaigns promoting the so-called green (and therefore economic) cars. This work therefore aims to study the promotion of such products automotive industry and also a sense that advertising, this means if this advertisement is viewed positevely and subsequently at least partially rewarded response in terms of buying a car. The theoretical part is aimed more broadly at the noation of Green marketing and subsequent application to the automobile industry, then the practical interprets the achievements of my own research and other acquired data and knowledge obtained from a concrete car producer.
Keywords: Advertising; Ecology; Green marketing; Škoda Auto, a.s.; Market research; Car producer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 23. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23801/podrobnosti

Files for download

    Last update: