Organization and management of four-star hotel

Thesis title: Organizace a řízení čtyřhvězdičkového hotelu
Author: Vlachová, Alena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Bakos, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hotelnictví v České republice se v posledních dvou desetiletích dynamicky rozvíjí. Jedním z hlavních důvodů je zájem zahraniční klientely o dříve neobjevené krásy naší země. V posledních letech se však hotelnictví nachází v nelehké situaci z důvodu ekonomické krize. Bakalářská práce se zabývá zhodnocením organizace a řízení vybraného ubytovacího zařízení, zaměřuje se především na jeho vedení právě v období ekonomické krize. Vybraným ubytovacím zařízením je hotel Olympik v pražském Karlíně. Cílem bakalářské práce je analyzovat organizaci a řízení hotelu Olympik na základě teoretických znalostí z odborné literatury i praktických zkušeností, které byly získány během praxe v tomto hotelu. Součástí analýzy je také obecné zhodnocení současné situace na trhu cestovního ruchu. Za pomoci výstupů z těchto analýz byla navržena řada opatření, která by minimalizovala lehké nedostatky hospodaření úspěšného hotelu Olympik.
Keywords: organizační struktura; management; marketingová strategie
Thesis title: Organization and management of four-star hotel
Author: Vlachová, Alena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Bakos, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hotel business rapidly expands in the Czech Republic over the last two decades. One of the main reasons is the interest of foreign customers to discover previously unknown beauty of our country. In recent years, however, the hotel business deals with a difficult situation because of the economic crisis. Bachelor thesis deals with evaluation of the organization and management of the selected accommodation facility, focusing primarily on its running during the current economic crisis. Selected accommodation facility is Olympic Hotel in Prague-Karlin. The main objective of this work is to analyze the organization and management of Olympic Hotel based on theoretical knowledge of field literature and the practical experience obtained during the working experience in the hotel. Part of the analysis is also a general assessment of the current situation in the tourism market. According to the outputs of the analysis, we worked out specific suggestions leading to an improvement of running of the hotel. This suggestions can solve slight shortcomings of successful organization and management of Olympik Hotel.
Keywords: management; marketing strategy; organization structure

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 23. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22762/podrobnosti

Files for download

    Last update: