Political marketing in Slovakia

Thesis title: Politický marketing v SR
Author: Komorová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá vývojom politického marketingu na Slovensku od roku 1994. Vo svojej teoretickej časti špecifikuje základné pojmy marketingu aplikovaného na politickom trhu. V praktickej časti opisuje jednotlivé druhy volieb, ktoré sa na Slovensku konali, analyzuje dôvody neúspechu politických strán a lídrov a podáva základný prehľad o uplatňovaných spôsoboch propagácie
Keywords: Slovensko; volebná kampaň; politický marketing
Thesis title: Politický marketing v SR
Author: Komorová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vývojem politického marketingu na Slovensku od roku 1994. Ve své teoretické části objasňuje základní pojmy marketingu aplikovaného na politickém trhu. V praktické části popisuje jednotlivé druhy voleb, které se na Slovensku konaly, analyzuje důvody neúspěchu politických stran a lídrů a podává základní přehled o používaných způsobech propagace.
Keywords: Slovensko; politický marketing; volební kampaň
Thesis title: Political marketing in Slovakia
Author: Komorová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Bachelor thesis deals with the development of political marketing in Slovakia since 1994. In its theoretical part it deals with the basic concepts of marketing used on the political market. The practical part describes the different types of elections which took place in Slovakia, analyses the reasons of the failure of political parties and leaders, and provides the basic overview of promoting methods used in each election.
Keywords: elections; political marketing; campaign

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 10. 2009
Date of submission: 20. 5. 2010
Date of defense: 23. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22574/podrobnosti

Files for download

    Last update: