Analysis of success in rebranding Botas, a.s

Thesis title: Oživení českých značek
Author: Mareš, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce bylo podat pokud možno komplexní obrázek o současném stavu firmy Botas, a.s. - tradičního českého výrobce obuvi. Zaměřil jsem se na analýzu silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb za použití matice SWOT, dále jsem zhodnotil marketingový mix společnosti, pomocí dotazování provedl výzkum vnímání značky a na závěr se pokusil zhodnotit životní cyklus za použití dat z účetních závěrek.
Keywords: Marketingový mix; Brand building; Životní cyklus; Výzkum; SWOT; Botas
Thesis title: Analysis of success in rebranding Botas, a.s
Author: Mareš, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to provide complex view of present condition of company Botas, a.s. - a traditional czech shoes producer. I analysed stregnths, weaknesses, opportunities and threats with the use of SWOT matrix, I also reviewed the marketing instruments, I did a research on perception of the brand and tried to analyse the life cycle, using the data from the final accounts.
Keywords: Research; SWOT; Botas; Life cycle; Brand building; Marketing instruments

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 10. 2009
Date of submission: 1. 5. 2010
Date of defense: 23. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22207/podrobnosti

Files for download

    Last update: