Marketing mix of civic association active in cycloturism

Thesis title: Marketingový mix zájmového sdružení v cykloturistice
Author: Březík, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vosol, Leoš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení marketingového mixu zájmového sdružení Cyklo Klub Kučera Znojmo, které poskytuje služby svým členům, obchodním společnostem a samosprávným jednotkám. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První se zabývá teoretickou stránkou marketingu a marketingového mixu, druhé se věnuje Cyklo Klubu Kučera Znojmo a jeho veškerým obchodním a neziskovým aktivitám. Značná část práce je věnována marketingové komunikaci a komunikačním kanálům. V závěru práce jsou zhodnoceny dosavadní marketingové aktivity a jsou přidány i návrhy na změnu a zlepšení.
Keywords: komunikační kanály; Místa první a technické pomoci; neziskový prostor; cykloturistika; marketingová komunikace; marketingový mix; cyklistická lékárnička; otevírací ceremoniál
Thesis title: Marketing mix of civic association active in cycloturism
Author: Březík, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vosol, Leoš
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the evaluation of the marketing mix of the civic association Cyklo Klub Kučera Znojmo, which provides services for its members, companies and authorities. The thesis is divided into two basic parts. The first part refers about marketing and marketing mix in a theoretical way, the second part describes the Cyklo Klub Kučera Znojmo itself together with its commercial and non-profit activities. The thesis focuses mainly on the marketing communication and communication channels. The current marketing activities of the Cyklo Klub Kučera Znojmo are evaluated in the end of the thesis together with possible improvements for the marketing communication.
Keywords: Places of medical and technical help; first-aid-kit for cyclists; cycloturism; opening ceremony; NGOs; communication channels; marketing communication; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2009
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 23. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22018/podrobnosti

Files for download

    Last update: