Marketing communication of galleries, comparing Prague and Wien

Thesis title: Marketingová komunikace galerií, srovnání Prahy a Vídně
Author: Černá, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je potvrzení hypotézy:"Marketingová komunikace pražských a vídeňských galerií má podobné rysy díky společnému vývoji, ale marketingová komunikace je celkově kvalitnější ve Vídni." Tuto hypotézu se pomocí porovnávání různých forem marketingové komunikace galerií v obou městech podařilo potvrdit.
Keywords: Vídeň; marketingová komunikace; galerie
Thesis title: Marketing communication of galleries, comparing Prague and Wien
Author: Černá, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this paper is to confirm a hypothesis:"Marketing communication of galleries in Prague and Wien has similar features becouse of their common development, but marketing communication in Wien has higher quality". This hypothesis was confirmed by comparation of different forms of marketing communication in both cities.
Keywords: gallery; marketing communication; Wien

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 11. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 21. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23062/podrobnosti

Files for download

    Last update: