Marketing specifics of musical shows

Thesis title: Marketingové špecifiká muzikálov
Author: Trvalcová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá marketingovými špecifikami muzikálov, s ohľadom na pražské komerčné muzikály. Teoretická časť v úvode charakterizuje dva základné pojmy, ktorými sú muzikál a marketing. Ďalej sa zameriava na marketingový mix, cieľového zákazníka, analýzu konkurenčného prostredia a SWOT analýzu. Všetky tieto zložky najprv obecne charakterizuje a potom aplikuje priamo do muzikálového prostredia. Praktická časť demonštruje tieto obecné princípy prostredníctvom muzikálu Baron Prášil. Ďalšia časť sa venuje vybraným marketingovým špecifikám, ktoré daná oblasť prináša. Za pomoci už zmieňovaných obecných princípov analyzuje dva vybrané muzikálové projekty súčasnosti, Robina Hooda a Děti Ráje. V závere sa nachádza zmienka o špecifikách, ktoré prináša muzikálovým produkciám dielo zakúpené zo zahraničia a takisto o webových stránkach vznikajúcich v súvislosti s týmto žánrom.
Keywords: marketingový mix; SWOT analýza; marketing muzikálov; muzikál
Thesis title: Marketingová specifika muzikálů
Author: Trvalcová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaobírá marketingovými specifiky muzikálů, s ohledem na pražské komerční muzikály. Teoretická část v úvodě charakterizuje dva základné pojmy, kterými jsou muzikál a marketing. Dále se zaměřuje na marketingový mix, cílového zákazníka, analýzu konkurenčního prostředí a SWOT analýzu. Všechny tyto složky nejprve obecně charakterizuje a pak aplikuje přímo do muzikálového prostředí. Praktická část demonstruje tyto obecné principy prostřednictvím muzikálu Baron Prášil. Další část se věnuje vybraným marketingovým specifikům, které daná oblast přináší. Za pomoci už zmiňovaných obecných principů analyzuje dva vybrané muzikálové projekty současnosti, Robina Hooda a Děti Ráje. V závěru se nachází zmínka o specifikách, které přináší muzikálovým produkcím dílo zakoupené ze zahraničí a také o webových stránkách vznikajících v souvislosti s tímhle žánrem.
Keywords: SWOT analýza; marketingový mix; marketing muzikálů; muzikál
Thesis title: Marketing specifics of musical shows
Author: Trvalcová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis deals with the specifics of marketing focused on commercial musical shows in Prague. The theoretical part of the introduction is characterized by two basic concepts, which are musical show and marketing. Furthermore, it focuses on the marketing mix, target customer, the competitive environment analysis and SWOT analysis. All these elements are generally characterized first and then applied directly to the musical environment. A practical part of the general principles is being demonstrated, by applying it on a musical show Baron Munchausen. Another section is devoted to selected marketing specifics, which comes with it. Based on principles characterized above, this thesis is trying to analyze two current Czech musical projects, "Robin Hood" and "Deti raje". In conclusion, there is mention of the specifics, which comes with musical shows when is license purchased from abroad and also on the website arising in connection with this genre.
Keywords: SWOT analysis; marketing mix; marketing of musical shows; musical show

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 21. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22441/podrobnosti

Files for download

    Last update: