Franchising as the entry mode to the market

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Bláha, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Hudeček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část popisuje základy franchisingu, postavení franchisingu ve světě a v České republice a jeho obecné výhody a nevýhody pro MSP. Praktická část porovnává výhody a nevýhody franchisingu na reálných firmách z oblasti cestovního ruchu.
Keywords: výhody a nevýhody franchisingu; CK Fischer; franchising; franchisa
Thesis title: Franchising as the entry mode to the market
Author: Bláha, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Hudeček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as a form of entry to the market. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains basics of franchising, its situation in the world and in the Czech Republic and advantages and disadvantages of franchising for small and medium enterprises (SMEs) in general. The practical part of the thesis compares advantages and disadvantages of franchising on existing travel agencies.
Keywords: CK Fischer; advantages and disadvantages of franchising; franchise; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2008
Date of submission: 30. 9. 2009
Date of defense: 23. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16466/podrobnosti

Files for download

    Last update: