Evaluation of the success of the implementation of e-learning in commercial and academical domains

Thesis title: Hodnocení úspěšnosti e-learningových projektů v komerční a akademické sféře
Author: Gorbatiuc, Julia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Benáčanová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je posoudit a porovnat úspěšnost zavedení e-learningových pro-jektů v rámci akademické a komerční sféry. Hodnocení je zaměřeno převážně na kritické faktory zavedení e-learningu.V teoretické části byly definovány pojmy, které souvisí s e-learningem. Dále byly definovány kritické faktory zavedení e-learningu v oblasti vzdělávání firem a škol. O tyto faktory se opírá zpracování a výklad teoretické části. Dále byla představena strategie hodnocení e-learningových projektů a metodiky, které se zaměřují na hodnocení efektivity zavedení e-learningových projektů.Úkolem praktické části bylo provést průzkum na vysokých školách a ve firmách, které používají e-learning v procesu svého vzdělávání. Cílem bylo stanovit, nakolik jsou tyto organizace schopné poradit si s kritickými faktory zavedení. V závěru jsou shrnuty slabé a silné stránky implementace a provozování e-learningu v komerční a akademické sféře.
Keywords: efektivita e-learningu; akademická sféra; komérční sféra; vyhodnocení úspěšností; e-learning
Thesis title: Evaluation of the success of the implementation of e-learning in commercial and academical domains
Author: Gorbatiuc, Julia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Benáčanová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this work is to evaluate and compare implementation of e-learning projects in commercial and academical domains. The evaluation is based on critical factors of success of e-learning implementation.The theoretical part introduces us to e-learning by defining the terms. It also con-tains definitions of the critical factors of success of e-learning implementation at schools and companies. Those factors are the key basis for the evaluation in the practical part. The evaluation strategy was introduced and some main methods for e-learning effectiveness evaluation are described. The main goal of the practical part was to take a survey among schools and compa-nies where e-learning is implemented and used in the learning process. Based on the results of the survey, it was evaluated how successful were these companies and schools in dealing with the critical factors. In the conclusion part of the work, the weaknesses and strengths of implementa-tions in commercial and academic domains are described.
Keywords: e-learning; evaluation of e-learning; academical domain; commercial domain; success of implementation

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 11. 2008
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 24. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16185/podrobnosti

Files for download

    Last update: