Utilization of Flash technology in e-commerce applications

Thesis title: Využitie technológie Flash v e-commerce aplikáciách
Author: Nagy, František
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Zintenzívnenie konkurencie medzi obchodníkmi vedie k čoraz obtiažnejšiemu získavaniu konkurenčnej výhody. Podniky a firmy sa preto snažia túto výhodu získať riešeniami e-commerce, ktoré im majú slúžiť ako na prezentáciu, tak aj na komunikáciu so zákazníkmi, znižovať transakčné náklady a uľahčiť predaj produktov a služieb. Nárast počtu firiem využívajúcich tieto riešenia núti firmy urobiť ich čo najpríťažlivejšími a technologicky vyspelými, preto siahajú na sofistikované nástroje a technológie, ktoré im to umožnia. Táto práca sa venuje jednej z týchto technológií - Adobe Flash. Kladie si za úlohu zoznámiť čitateľa s touto technológiou, porovnať ju s konkurenčnými technológiami a ukázať jej využitie v komerčnej sfére na webe. Práca má poukázať na možné problémy pri vývoji komerčných aplikácií a ich možných riešení. Na reálnom príklade má demonštrovať ťažkú nahraditeľnosť tejto technológie a predstaviť ju, aj napriek zvyšujúcej sa konkurencii, ako stále perspektívnu. Čitateľ, ktorý má v pláne vytvoriť podobnú aplikáciu, by mal po prečítaní tejto práce byť schopný tak spraviť (aspoň teoreticky -- práca sa nevenuje dopodrobna programovaniu v ActionScript), alebo byť schopný si vybrať pre svoju aplikáciu inú, viac vyhovujúcu, technológiu. Práca obsahuje aj viacero odporúčaní na optimalizáciu flashových prvkov a aplikácií, ktoré majú prispieť k čo najpríjemnejšiemu zážitku užívateľa.
Keywords: RIA; webaplikácia; Flash; webové technológie; ActionScript; World Wide Web
Thesis title: Využitie technológie Flash v e-commerce aplikáciách
Author: Nagy, František
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Zintenzívnění konkurence mezi obchodníky vede ke stále více obtížnějšímu získávání konkurenční výhody. Podniky a firmy se proto snaží tuto výhodu získat za pomoci e-commerce řešení, která by měla sloužit jednak k prezentaci firmy, dále ke komunikaci se zákazníky, ke snižování transakčních nákladů a v neposlední řadě by měla také ulehčit prodej produktů a služeb. Zvyšující se počet firem využívající tato řešení nutí firmy udělat tato řešení co nejpřitažlivější a technologicky vyspělá, a proto používají sofistikované nástroje a technologie, které jim to umožní. Předkládaná práce se zabývá jednou z těchto technologií - Adobe Flash. Klade si za cíl seznámit čtenáře s touto technologií, porovnat ji s technologiemi konkurenčními a ukázat možnosti jejího využití v komerční sféře na v prostředí webu. Práce má poukázat na možné problémy při vývoji komerčních aplikací a na jejich možná řešení. Na reálném příkladě má předvést těžkou nahraditelnost této technologie a představit ji, přes zvyšující se konkurenci, jako stále perspektivní. Čtenář, který má v plánu vytvořit podobnou aplikaci, by měl být schopný po přečtení předkládané práce tuto aplikaci vytvořit (alespoň teoreticky - práce se nevěnuje dopodrobna programování v ActionScript), anebo by měl být schopný vybrat si pro svou práci jinou, více vyhovující technologii. Práce obsahuje i více doporučení na optimalizaci flashových prvků a aplikací, které mají přispět k co nejpříjemnějšímu zážitku uživatele.
Keywords: webové technologie; ActionScript; World Wide Web; RIA; webaplikace; Flash
Thesis title: Utilization of Flash technology in e-commerce applications
Author: Nagy, František
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The growing intensity of competition between traders leads to harder acquisition of competitive advantage. Businesses and companies are therefore trying to get this benefit from e-commerce solutions, enabling them to serve as a presentation tool as well as a communication tool with the customers; reduce the transaction costs and facilitate the marketing of products and services. The increasing amount of firms using these solutions requires them to create them the most attractive and technologically advanced: therefore they utilize more sophisticated technologies that enable them to achieve this purpose. This work is dedicated to one of these technologies - Adobe Flash. It intends to familiarize the reader with this technology, compare it with the competing technologies and demonstrate its use in the commercial sphere on the World Wide Web. As well it should point out possible problems with application development and the possible solutions for these issues. On a realistic example it should demonstrate the inevitability of this technology, despite of growing competition. The readers who intend to create an e-commerce application should have enough information to be able to do so after reading this paper (the work does not devote to ActionScript programming in detail), or be able to choose a more suitable technology for their application. It also includes several recommendations to optimize Flash elements and applications to contribute to the most user-friendly experience.
Keywords: web technologies; ActionScript; World Wide Web; RIA; web application; Flash

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2008
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 24. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/12963/podrobnosti

Files for download

    Last update: