Possibilities and conditions of increasing the competition abilities of companies by social networks

Thesis title: Možnosti a podmienky využitia sociálnych sietí pre zvýšenie konkurencieschopnosti
Author: Jaščur, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Měsíček, Libor
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou možností a podmienok sociálnych sietí pre zvýšenie konkurencieschopnosti spoločností. V teoretickej časti sa zameriavam na vymedzenie podstaty sociálnych sietí a históriu ich vzniku, taktiež som sa venoval základným princípom ich fungovania, ako aj popisu zdrojov príjmov sociálnych sietí. V praktickej časti práce som na základe štatistík o popularite a návštevnosti sociálnych sietí vybral tie, ktoré spoločnostiam so záujmom o tento novodobý fenomén ponúkajú reálnu možnosť zvýšiť svoju konkurencieschopnosť. Následne na to, som vypracoval analýzu penetrácie vybraných sociálnych sietí do podnikateľského prostredia v ČR a objektívny pohľad na danú problematiku som vykreslil prostredníctvom spracovaných prípadových štúdií spoločností. V závere práce som navrhol zásady pre úspešné riadenie komunity na sociálnych sieťach pre zvýšenie konkurencieschopnosti spoločnosti. Práca si nekladie ambície byť najrozsiahlejšou analýzou internetových sociálnych sietí, ale je súhrnom mnohých teoretických a praktických znalostí a bude slúžiť ako veľmi dobrý základ pre hlbšie skúmanie problematiky možnosti a podmienok využitia sociálnych sietí pre zvýšenie konkurencieschopnosti.
Keywords: marketing; konkurencieschopnosť; linkedin; facebook; sieť; sociálna
Thesis title: Možnosti a podmínky využití sociálních sítí pro zvýšení konkurenceschopnosti
Author: Jaščur, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Měsíček, Libor
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou možností a podmínek sociálních sítí pro zvýšení konkurenceschopnosti společností. V teoretické části se zaměřujem na vymezení podstaty sociálních sítí a historii jejich vzniku, také jsem se věnoval základním principem jejich fungování, jakož i popisu zdrojů příjmů sociálních sítí. V praktické části práce jsem na základě statistik o popularitě a návštěvnosti sociálních sítí vybral ty, které společnostem se zájmem o tento novodobý fenomén nabízejí reálnou možnost zvýšit svou konkurenceschopnost. Následně na to, jsem vypracoval analýzu penetrace vybraných sociálních sítí do podnikatelského prostředí v ČR a objektivní pohled na danou problematiku jsem vykreslil prostřednictvím zpracovaných případových studií společností. V závěru práce jsem navrhl zásady pro úspěšné řízení komunity na sociálních sítích pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Práce si neklade ambice být nejrozsáhlejší analýzou internetových sociálních sítí, ale je souhrnem mnoha teoretických a praktických znalostí a bude sloužit jako velmi dobrý základ pro hlubší zkoumání problematiky možnosti a podmínek využití sociálních sítí pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Keywords: marketing; konkurenceschopnost; linkedin; facebook; síť; sociálni
Thesis title: Possibilities and conditions of increasing the competition abilities of companies by social networks
Author: Jaščur, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Měsíček, Libor
Thesis language: Slovensky
Abstract:
In this diploma thesis I deal with possibilities and conditions of increasing the competition abilities of companies by social networks. In the theoretical part I target essence and history of formation of social networks. I also looked at basic principles of their behaviour and discribed their sources of income. In the practical part I used various statistics of popularity and I chose social networks which can offer the highest increase of share at the market to companies which are interested. Consecutively I created analysis of penetration of chosen social networks to czech bussiness environment and I gave an objective account on this issue using case studies of the companies. At the end I suggested principles for successful managing of social networks comunity which should lead towards the increase of the ability to compete. The thesis will not be the most extensive one analysing social networks but it is a good summary of theoretical and practical knowledge and will serve as a very good inspiration for deeper research of with possibilities and conditions of increasing the competition abilities of companies by social networks.
Keywords: Marketing; Competitive; linkedin; facebook; social; networks

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 26. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24858/podrobnosti

Files for download

    Last update: