Management of learning statistical subjects for combined form
Thesis title: | Management výuky statistických předmětů v kombinovaném studiu |
---|---|
Author: | Vlnas, Pavel |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Komárková, Lenka |
Opponents: | Voráček, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | V současné době existuje naléhavá potřeba provést analýzu výuky statistických předmětů na Fakultě managementu VŠE v Praze. Práce analyzuje dosavadní pedagogické metody, jež jsou v době vzniku práce v akademickém roce 2009-2010 aktuální. Dalším cílem je navrhnout takové nové metody výuky, které by odrážely nastupující trendy v pedagogice a které by studentům pomohly jak v absorpci a pochopení látky, tak v její aplikaci v praxi na manažerských pozicích. |
Keywords: | kombinované studium; výuka; statistika |
Thesis title: | Management of learning statistical subjects for combined form |
---|---|
Author: | Vlnas, Pavel |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Komárková, Lenka |
Opponents: | Voráček, Jan |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Currently, there is an urgent need to conduct analysis of teaching statistical courses at the Faculty of Management University of Economics in Prague in order to analyze the current teaching methods, which are at the time of this thesis in the current academic year 2009-2010. Another aim is to propose a new method of teaching that reflect emerging trends in education, which would help students to understand and absorb the learning. |
Keywords: | examples; learning; statistics |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Management |
Department: | Department of Information Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 9. 2009 |
---|---|
Date of submission: | 20. 5. 2010 |
Date of defense: | 31. 8. 2010 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/21578/podrobnosti |