Brand management- The process of managing the brand Maybelline New York in the fragrance market

Thesis title: Brand management vybrané značky
Author: Schejbalová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Příhodová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tématem brand managementu, konkrétně řízením značky při rozšíření výrobkové řady. Vybranou značkou, na kterou je proces brand managementu prakticky aplikován, je Maybelline New York, spotřební kosmetická značka náležící do portfolia firmy L'Oréal. Cílem práce je navrhnout a popsat proces řízení této značky při extenzi na trh parfémů. Praktická část zahrnuje sekundární výzkum (analýza současného řízení značky Maybelline New York a analýza trhu parfémů) a primární výzkum (zaměřený na chování cílové skupiny na trhu parfémů a na znalost a postoje ke značce Maybelline New York). Na bázi zjištěných informací je poté rozhodnuto o vhodnosti extenze značky na trh parfémů a je navržen a popsán model pro její řízení na tomto trhu včetně stanovení vize, identity a positiongu značky a navržení komunikační strategie.
Keywords: trh parfémů; Maybelline New York; brand management; značka
Thesis title: Brand management- The process of managing the brand Maybelline New York in the fragrance market
Author: Schejbalová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Příhodová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis deals with the topic of brand management, specifically brand management of the product line extension. The selected brand for the practical application of the process of brand management is Maybelline New York, consumer cosmetic brand belonging to the company's portfolio of L'Oréal. The goal is to design and describe the process of management of this selected brand for the extension in the fragrance market. The practical part includes desk research (analysis of contemporary brand management of Maybelline New York and fragrance market analysis) and primary research (focusing on the behavior of target group on the fragrance market and their knowledge and attitudes to this brand. Based on the information gathered by the research the appropriateness of brand extensions on fragrance market is determined and a model for the brand management on this market is designed and described, including setting the brand vision, brand identity, positioning and communication strategy.
Keywords: fragrance market; Maybelline New York; brand; brand management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 30. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23596/podrobnosti

Files for download

    Last update: