The strategy of a business unit (selected aspects)

Thesis title: Strategie podnikatelského subjektu (vybrané problémy)
Author: Kulíšková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést analýzu a návrh na zlepšení produktové a cenové strategie debetních karet ČSOB. První kapitola je věnována problematice marketingové strategie, zde je přiblížena přípravná fáze této strategie, produktová a také cenová strategie. Druhá kapitola pojednává o strategické analýze a zabývá se podrobně externí a interní analýzou. Třetí kapitola čtenářům nastiňuje tematiku bankovního systému. Čtvrtá kapitola se zabývá externí analýzou pro debetní karty ČSOB. Pátá kapitola si všímá produktové a cenové strategie debetních karet ČSOB. Nabídka debetních karet ČSOB je pro analýzu rozčleněna do segmentů. Následně je komparována s nabídkou dvou nejvýznamnějších konkurenčních bank. Na základě zjištěných poznatků jsou pak navrženy změny v produktové a cenové politice Československé obchodní banky.
Keywords: produktová strategie; externí analýza; cenová strategie; marketingová strategie; strategie podnikatelského subjektu
Thesis title: The strategy of a business unit (selected aspects)
Author: Kulíšková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze and suggest adjustments to the product and price strategy of debit cards for the ČSOB company. The first chapter is focused on a marketing strategy. There is defined the preliminary stage of this strategy, and then a product and price strategy. The second chapter deals with strategic analysis and outline external and internal analysis. The third chapter is aimed at a banking system. In the fourth chapter is analyzed debit card's external environment of the ČSOB company. The last chapter deals with product and price strategy of ČSOB debit cards. The ČSOB debit cards are devided into segments to facilitate analytical process, and then are compared with debit cards of the two biggest rivals. This process results in proposed adjustments to the product and price strategy of debit cards for the ČSOB company.
Keywords: product strategy; external analysis; price strategy; marketing strategy; strategy of a business unit

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2009
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 30. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23287/podrobnosti

Files for download

    Last update: