Fashion merchandising and its practical application

Thesis title: Fashion merchandising a jeho aplikace ve vybrané firmě
Author: Bechiňová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována teoretickému vymezení fashion merchandisingu, včetně dalších podoblastí, jako jsou visual merchandising, senzorický merchandising a další prvky nákupní atmosféry. Druhá část se pak zabývá popisem praktické aplikace těchto principů ve vybrané prodejní jednotce, která je součástí mezinárodního řetězce prodejen dámských oděvů.
Keywords: fashion merchandising; nákupní atmosféra; visual merchandising
Thesis title: Fashion merchandising and its practical application
Author: Bechiňová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is divided into two parts. The firts part deals with theoretical description of fashion merchandising, including specification of visual merchandising, sensoring merchandising and other aspects of shopping environment. The second part is dedicated to description of practical application of those principles in a selected shop of an international fashion retailer.
Keywords: visual merchandising; fashion merchandising; shopping atmosphere

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2009
Date of submission: 1. 6. 2010
Date of defense: 30. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22886/podrobnosti

Files for download

    Last update: