Oganisational culture in retailing company in the Czech Republic

Thesis title: Organizační kultura retailingové firmy v ČR
Author: Urbášková, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá organizační kulturou společnosti Tesco v České republice. Organizační kultura vychází z kontextu národní kultury, proto se první část věnuje kulturním rozdílům mezi mateřskou tedy britskou a dále českou kulturou. Národní kultury jsou popsány pomocí dimenzí. Obsažen je i dynamický pohled na kulturu, který řeší, jak kultura vzniká a jak se mění. Praktická část staví především na rozboru webových stránek společnosti Tesco a na kvalitativní analýze dat získaných terénním výzkumem. Práce dochází k závěru, že se zaměstnanci liší svým ztotožněním s hodnotami firmy, podle svého pracovního zařazení. Byly nalezeny rozdíly mezi manažery, vedoucími a řadovými zaměstnanci.
Keywords: organizační kultura; hodnoty; společnost Tesco
Thesis title: Oganisational culture in retailing company in the Czech Republic
Author: Urbášková, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis concentrates on the organisational culture of the company Tesco in the Czech Republic. Organisational culture relates to national culture. Therefore the first part addresses the culural differences between parent-british and czech culture. National cultures are described by means of dimensions. There is also included a dynamic point of view on the culture, that talks about how culture evolves and changes. The practical part analyses the web page of the company and qualitative data gathered during research. The thesis conludes that the extent to which the employees identify with the company values depends on their position in the company. There are differences between managers, heads of departments and frontline employees.
Keywords: organisational culture; values; company Tesco

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2009
Date of submission: 1. 1. 2010
Date of defense: 30. 8. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21026/podrobnosti

Files for download

    Last update: