Research on corporate identity of selected hotels in Prague

Thesis title: Výzkum korporátní identity vybraných hotelů v Praze
Author: Minařík, Roman
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kučera, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat základní prvky korporátních identit vybraných hotelů v Praze a dále pak formou marketingového výzkumu zjistit, zda zákazníci (klientela hotelu) vnímají vůbec korporátní identitu jako takovou, jaké její jednotlivé prvky na ně působí nejvíce a zda je korporátní identita hotelu nějakým způsobem ovlivňuje při nákupním rozhodování.
Keywords: hotely; marketingový výzkum; korporátní identita
Thesis title: Research on corporate identity of selected hotels in Prague
Author: Minařík, Roman
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kučera, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis is to describe the basic elements of corporate identities of selected hotels in Prague and then to find out (by the marketing research) whether the hotel customers (their clients) even notice their corporate identities (their elements) and whether their purchasing decision makings can be influenced by them.
Keywords: market research; corporate identity; hotel industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 5. 2010
Date of submission: 30. 8. 2010
Date of defense: 9. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26440/podrobnosti

Files for download

    Last update: