Entrepreneurship Purpose and Realization within the Domain of Czech Internet

Thesis title: Podnikatelský záměr v oblasti českého internetu včetně realizace
Author: Zimák, Radek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Burkoň, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je věnována konkrétnímu podnikatelskému záměru a možnostem propagace firmy na internetu. Teoretická část práce přináší přehled internetových obchodních modelů a dále shrnuje jednotlivé formy propagace, které lze v současnosti na internetu využívat. Popsány jsou výhody a nevýhody bannerové reklamy, kontextové reklamy, email marketingu, marketingu ve vyhledávačích (SEM), sociálních sítí a affiliate marketingu. V závěru teoretické části je uveden způsob, jakým lze měřit efektivitu jednotlivých forem propagace. Praktická část představuje vlastní podnikatelský záměr a jeho obchodní model. Následně jsou popsány konkrétní způsoby propagace, které byly v souvislosti s tímto podnikatelským záměrem realizovány.
Keywords: sociální sítě; search engine marketing; email marketing; kontextová reklama; banner; propagace na internetu; obchodní model; affiliate marketing
Thesis title: Entrepreneurship Purpose and Realization within the Domain of Czech Internet
Author: Zimák, Radek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Burkoň, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma work deals with specific business concept and with possibilities of a company promotion on the Internet. The theoretical segment contains a survey of the Internet business models and a synopsis of current individual forms of promotion used on the Internet. There are described advantages and disadvantages of banner advertising, contextual advertising, email marketing, search engine marketing (SEM), social networks and affiliate marketing. The final part of theoretical section of the thesis is dedicated to the possibilities of propagation efficiency measurements. Practical part of the diploma work introduces author's own business concept and its business model. The description of specific methods of propagation realized in congruence with the noted business concept follows.
Keywords: affiliate marketing; social networks; search engine marketing; email marketing; contextual advertising; banner; internet promotion; business model

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2010
Date of submission: 1. 12. 2010
Date of defense: 8. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25186/podrobnosti

Files for download

    Last update: