Economical and technological aspects of international online marketing

Thesis title: Technologické a ekonomické aspekty mezinárodního online marketingu
Author: Vlčko, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Raška, Ondřej
Opponents: Rojek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
S rozvojem internetu se otevřel nový podnikatelský trh s velmi nízkou bariérou vstupu. Tímto se stalo online obchodování velmi oblíbené a samozřejmě také konkurenční. Cílem této práce je popsat podnikání na internetu, zejména fázi propagace, techniky měření kampaní a jejich vyhodnocování tak, aby vedlo k pozitivním nejen finančním výsledkům. První kapitola se zabývá popisem dostupných nástrojů online propagace, technologických možností měření a následného vyhodnocování výsledků podnikatelských aktivit. V další části je pak popsán celý proces na konkrétním případu prosperující a rychle rostoucí mezinárodní společnosti Pixmac, včetně detailních popisů nastavení měřícího systému, výběru propagačních nástrojů a výpočtů návratností investic pro optimalizaci a nastavení kampaní.
Keywords: propagace; vyhodnocování; měření; strategie; technologie; online marketing
Thesis title: Economical and technological aspects of international online marketing
Author: Vlčko, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Raška, Ondřej
Opponents: Rojek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Internet expansion opened up a new business market with a very low barrier to entry. This make online trading as very popular and competitive. The aim of this work is to describe the business on the Internet, especially the stage of promotion, campaign measurement and interpretation. The first chapter deals with the description of tools available for online promotion, technological options for the measurement and subsequent interpretation the results of business activities. The theoretic section describes the entire process on the case, prosperous and rapidly growing international company Pixmac, including detailed descriptions of setup of the analytic system, selection of promotional tools and ROI calculations for optimization and campaign settings.
Keywords: advertising; analyzing; measurement; strategy; technology; online marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 7. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26811/podrobnosti

Files for download

    Last update: