Setting of the virtual economy within the mmog
Thesis title: | Nastavení virtuální ekonomiky uvnitř MMOG |
---|---|
Author: | Husárik, Braňko |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Svatoš, Oleg |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Práce se věnuje problematice správného nastavení virtuální ekonomiky Massive Multiplayer Online Game tak, aby hra byla v této oblasti konkurenceschopná ostatním produktům na trhu. Kromě nastavení ekonomiky na konkrétním přikladu obsahuje i analýzu trhu počítačových a konzolových her, srovnání virtuální ekonomiky s reálnou a dále pak porovnání vybraných virtuálních ekonomik na základě nadefinovaných kritérií. Primárním cílem práce je vytvořit postup pro nastavení virtuální ekonomiky a jeho ověření. Dalším cílem je pak vedle vytvoření analýzy trhu her a srovnání ekonomik i demonstrace postupu výroby webové hry. Při tvorbě hry je kladen důraz na její analýzu proveditelnosti, na jejímž základě byla hra realizována, a na nastavení ekonomiky. Součástí práce je i ověření správnosti postupu tohoto nastavení podle navržených kritérií. |
Keywords: | tvorba hry; nastavení ekonomiky; virtuální ekonomika; Massive Multiplayer Online Game; MMO; MMOG |
Thesis title: | Setting of the virtual economy within the mmog |
---|---|
Author: | Husárik, Braňko |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Chlapek, Dušan |
Opponents: | Svatoš, Oleg |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The thesis is dedicated to the proper virtual economy setup of Massive Multiplayer Online Game to make the game competitive in this area to other products on the market. In addition to setting the economy on the example thesis includes a market analysis of computer and console games, comparison of virtual economy with real and comparison of the selected virtual economies based on defined criteria. The primary goal is to make a procedure for setting up the virtual economy and its verification. Another goals are the analysis of the games market, comparison of the games market economies and a demonstration of web game making. Game making is depended on its feasibility analysis, which is also included in the thesis. The work also verify the correctness of the settings according to the defined criteria. |
Keywords: | virtual economy; game making; economy setting; MMO; MMOG; Massive Multiplayer Online Game |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 23. 2. 2010 |
---|---|
Date of submission: | 15. 12. 2010 |
Date of defense: | 7. 2. 2011 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/25043/podrobnosti |