Online Marketing in Small and Medium sized companies

Thesis title: Online Marketing in Small and Medium sized companies
Author: Mehra, Vikram
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Online marketing plays a significant role in business and the World Wide Web has proven to become a platform for success for many enterprises and industries. The advantages that comes with the use of the internet platform for the marketing goods and services makes it imperative for Small and Medium Enterprises (SMEs) to adopt, in order to stay competitive in the fast changing global market. The main objective of this study is to explore the dynamics of the Internet in connection with (SMEs). The case study approach is used in this study. Hence, this thesis provides an analysis of the internet marketing strategy in the company NWT a.s. and its e-shop Patro.cz. The study found that, the internet as a marketing tool can enhance customer relationship and enable SMEs in particular to maintain close contact with their customers and provide them with a compelling shopping experience so as not to lose them to other competitors.
Keywords: online; internet; marketing communications; SMEs; E-Marketing
Thesis title: Online marketing v malých a středních podnicích
Author: Mehra, Vikram
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Online marketing hraje významnou roli v obchodním světě a World Wide Web se stal platformou pro úspěch mnoha firem a společností. Aby malé a střední podniky (SME) zůstaly konkurenceschopnými na rychle se měnícím globáním trhu, ukázalo se jako zásadní aplikování výhod, které vyplývají z užívání internetu pro marketing zboží a služeb. Hlavním cílem této studie je prozkoumat dynamičnost internetu ve spojitosti se SME. V práci byla použita metoda případové studie. Z toho důvodu tato práce analyzuje strategii internetového marketingu společnosti NWT a.s. a jejího e-shopu Patro.cz. Studie prokázala, že internet, jako marketingový nástroj, může zlepšit zákaznické vztahy, ale především umožňuje SME udržovat úzké vztahy se svými zákazníky a dělit se s nimi o přesvědčivé nákupní zkušenosti a neztratit tak své zákazníky ve prospěch svých konkurentů.
Keywords: SMEs; marketing communications; E-Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2009
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 7. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19301/podrobnosti

Files for download

    Last update: