Business plan: High class salon of beauty

Thesis title: Podnikatelský plán. Salon krásy pro náročné
Author: Wallner, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Lošwk, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Založení či rozšíření podniku se v dnešním vysoce konkurenčním prostředí neobejde bez důkladně propracovaného podnikatelského plánu, který pomůže odhalit případné překážky vstupu na trh nebo finanční náročnost. Cílem diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu včetně všech náležitostí tak, aby byl připraven k případné realizaci a popsal všechna jeho rizika stejně jako přednosti. V první části jsou vyloženy základy problematiky tvorby podnikatelského plánu, jeho hlavní podoby a nezbytnosti. Druhá část práce přináší reálný pohled očima malé fungující firmy na možnost diverzifikovat své portfolio činnosti v oboru, který se liší od jejích dosavadních aktivit. Procesy v podniku jsou navrženy tak, aby činnost byla efektivní a aby svou koncepcí podnik zaplnil objevené místo na trhu. Ve svém plánování se podnik opírá o marketingový výzkum, který poskytuje informace pro marketingový plán. Ten je pak promítnut i do plánu finančního.
Keywords: finanční plán; podnikatelský plán; investice; konkurenční výhoda; konkurence; marketingový plán; služba; produkt
Thesis title: Business plan: High class salon of beauty
Author: Wallner, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Lošwk, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Foundation and expansion of entrepreneurship without sophisticated business plan is impossible nowadays in such a competitive environment. Business plan helps to discover possible barriers of penetrating the market or financial needs. Goal of this thesis is to compile a business plan including all the requisites necessary for the possible realization. It is desirable to describe all the risks and advantages as well. In the first part of the thesis there are explanations of the main themes describing making of a business plan, its common forms and integral parts. Second part is focused to the real point of view of the small profiting company planning about the diversification of its activities to the different sector. The processes in the company are designed to be effective and progressive when applying into the new segment of market. Planning is based on marketing research which provides informations for the plan of marketing. That plan is consequently exposed to the financial plan.
Keywords: investment; competitive advantage; competition; plan of marketing; financial plan; business plan; product; service

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2009
Date of submission: 5. 5. 2010
Date of defense: 4. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23933/podrobnosti

Files for download

    Last update: