Brand management of chosen brand

Thesis title: Brand management vybrané značky
Author: Eisenbarthová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pavelková, Mária
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce analyzuje značku Maybelline New York. Maybelline patří do divize spotřebních produktů v rámci nadnárodní kosmetické společnosti L'Oréal. Nabízí produkty dekorativní kosmetiky ve čtyřech hlavních segmentech: oči, obličej, rty a nehty. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je teoretická a je v podstatě výchozí pro ostatní kapitoly. Druhá část představuje značku Maybelline, popisuje její identitu, pozici na českém trhu dekorativní kosmetiky, konkurenci a marketingový mix. Je zde také zmíněna nová podznačka (sub-brand) MNY. Poslední část práce se zabývá výzkumem, který byl proveden na základě sekundárních a primárních dat. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a navržena řešení na možná zlepšení.
Keywords: značka ; dekorativní kosmetika ; brand management
Thesis title: Brand management of chosen brand
Author: Eisenbarthová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pavelková, Mária
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis analyzes the brand Maybelline New York. Maybelline belongs to the mass market division of the multinational cosmetics company L'Oréal. It offers products of colour cosmetics in four main segments: eyes, face, lips and nails. The thesis is divided into three main parts. The first part is theoretical and it is actually the basis for next sections. The second part introduces the brand Maybelline, describes its identity, position on the Czech market, competition and marketing mix. There is also mentioned the new sub-brand MNY. The last part is dedicated to the research of secondary and primary data, interpretation of its results and suggestions for improvement.
Keywords: brand ; brand management; colour cosmetics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 3. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23845/podrobnosti

Files for download

    Last update: