Methods for increasing a website’s visit rate

Thesis title: Metody zvyšování návštěvnosti webových stránek
Author: Doleželová, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vybranými metodami zvyšování návštěvnosti konkrétního internetového projektu, který tvoří online magazín o bydlení se zaměřením na obyvatele panelových bytů. V teoretické části došlo nejprve k charakteristice vybraných metod, které byly následně na základě provedené analýzy webu aplikovány na dané webové stránky. (tomu nerozumím) Metody byly vybírány s ohledem na výrazné finanční omezení a až na jedinou, žádná z nich nevyžadovala investování dodatečných finančních prostředků. Na základě dosažených výsledků bylo provedeno zhodnocení a komparace metod z hlediska celkové výše přivedených návštěv a zároveň také účinnosti při oslovování cílové skupiny webu. Na závěr byla formulována doporučení pro budoucí vývoj webu, která by měla přispět k dalšímu zvýšení návštěvnosti stránek.
Keywords: metody zvyšování návštěvnosti webu; marketing na internetu; analýza internetových stránek
Thesis title: Methods for increasing a website’s visit rate
Author: Doleželová, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
This piece of work engage with selected methods how to increase the visit rate of a specific online project, which concise an online magazine about living with a focus on residents in block of flats. In the theory section, firstly there will be characteristics of selected methods provided, followed by an application of those methods to the specific websites on the basis of carried out analyses. Methods were selected with a concern of financial limitation, and apart from one, neither of them required additional financial resources. From the results, evaluation and comparison of methods were implemented from the point of overall increase in attendance to the website and at the same time the effectiveness when targeting the final end web group. In the conclusion, suggestions for future development of websites, which should contribute to a further increase in visit rate, was provided.
Keywords: website analyses; online marketing; methods for increasing visit rate

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 2. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29460/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: