Strategy for introducing a new product on the market at Vitana, Inc

Thesis title: Strategie zavádění nového výrobku na trh ve společnosti Vitana, a. s
Author: Chládek, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Burian, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je určit strategické body a kroky, které je nutné dodržet, aby byl nový produkt zaváděný na trh úspěšný. V průběhu textu je diskutováno několik obecných východisek pro inovování, proces vývoje výrobků až po jejich uvedení na trh. V aplikační části je nastíněna situace na trhu a určena pozice Vitany, a. s. Jsou zde důkladně zanalyzovány její dva produkty -- s diametrálně rozlišnou úspěšností. K tomuto účelu je postupováno analogicky k teoretické části po jednotlivých nástrojích marketingového mixu. U obou produktů je detailně popsán průběh zavádění a identifikovány kroky, které přinesly či naopak zmařily požadovaný výsledek. Závěrem je stanoveno, zda v tomto případě platí typické příčiny neúspěchu inovací.
Keywords: komercializace; inovace; proces zavádění nových výrobků; strategie zavádění
Thesis title: Strategy for introducing a new product on the market at Vitana, Inc
Author: Chládek, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Burian, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis aims to identify the strategic points and the steps that must be observed to ensure that the new product introduced to the market will be successful. In the text some general background to innovating is discussed, the process of product development ending with introduction to a market. In the applied section the market situation is outlined and the position of Vitana is determined. There are two products thoroughly analyzed -- with diametrically opposed success. For this purpose an analogy to the theoretical part followed by the instruments of the marketing mix is proceeding. For both products, the processes of launch are described in detail and the steps which brought about or hindered the desired result are identified. In conclusion it is defined whether in this case the typical causes of failure in innovation apply.
Keywords: commercialization; innovation; process of introducing new products; strategy of introducing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 2. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23494/podrobnosti

Files for download

    Last update: