Legal and ethical rules on advertising in healthcare

Thesis title: Právní a etická pravidla reklamy ve zdravotnictví
Author: Kubíčková, Mária
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Vavrečka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou regulace reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy. Cílem práce je posoudit, zda jsou pravidla dodržována a zda je současná rozhodovací praxe dozorových orgánů na trzích humánních léčivých přípravků a doplňků stravy dostatečná.
Keywords: Státní ústav pro kontrolu léčiv; doplňky stravy; léčivé přípravky; reklama
Thesis title: Legal and ethical rules on advertising in healthcare
Author: Kubíčková, Mária
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Vavrečka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This work deals with the regulation of advertising of drugs and food supplements. The goal is to assess whether the rules are complied with and whether the current decision-making practice of supervisory authorities in the markets for medicinal and nutritional supplements sufficient.
Keywords: food supplements; drugs; advertising; pharnaceuticals

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Business and European Law

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 7. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 2. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21229/podrobnosti

Files for download

    Last update: