Customer protection in traffic

Thesis title: Ochrana spotřebitele v dopravě
Author: Spátayová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Heřman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je hodnotit autobusové, železniční a letecké dopravce při výskytu ztráty, odcizení a poškozená zavazadel. Analyzovat nejlepší a nejhorší letecké společnosti a porovnat důvody. Hodnotit, zda se cestující v letecké dopravě setkávají ze ztracenými, poškozenými nebo opožděnými zavazadly; zda se již setkaly se zrušeným nebo opžděným letem a zda obdržely od leteckých společností nějaké odškodnění. Ohodnotit vybraných šest leteckých společností z hlediska kvality poskytovaných služeb a porovnat výsledky mezi nimi. Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením. Použity byly otevřené i uzavřené otázky; vyhodnocení kvalitativní i kvantitativní. Počáteční hypotézy se ve většině případů neprokázaly. Kvalita poskytovaných služeb v dopravních prostředcích je pro cestující nejdůležitějším faktorem spokojenosti.
Keywords: Ochrana spotřebitele; Evropská Unie a USA; Autobusová, železniční a letecká doprava
Thesis title: Customer protection in traffic
Author: Spátayová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Heřman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the thesis is to evaluate the bus, train and air carriers when loss, theft or damage of luggage occurs. To analyze the best and the worst air carriers and to compare the reasons. To evaluate the experience of air traffic passengers with lost, damaged or delayed luggage; if they have ever had a cancelled or delayed flight and if they received any kind of compensation from the airline. To analyze six airlines based on the quality of their services provided and to compare the results between the airlines. The thesis uses questionnaires for research; open and closed questions were applied; the results are evaluated in both quantitative and qualitative way. The opening assumptions were mainly proved wrong. The quality of services provided in the means of transportation is the most important agent of satisfaction.
Keywords: European Union and USA; Bus, train and air traffic; Customer protection

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2009
Date of submission: 30. 12. 2010
Date of defense: 2. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20699/podrobnosti

Files for download

    Last update: