The marketing mix of a drum and bass record label company

Thesis title: Marketingový mix drum and bassového hudobneho vydavateľstva
Author: Kolomijcová, Bianka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je vytvorenie marketingového mixu alternatívneho hudobného vydavateľstva, ktoré vydáva drum and bassovú hudbu. V teoretickej časti sa venujem znázorneniu situácie na hudobnom trhu, funkcii a vnútornej organizácie hudobných vydavateľstiev. Popisujem nástroje marketingového mixu typické pre hudobné vydavateľstvá vo všeobecnosti. V praktickej časti poukazujem na rozdiely vo vnímaní mainstreamovej a alternatívnej hudby a charakterizujem špecifiká drum and bassovej scény. Na základe týchto poznatkov určujem cieľovú skupinu, profil a víziu pre fiktívne začínajúce drum and bassové vydavateľstvo a vytváram odporúčania pre jeho marketingový mix.
Keywords: Hudobné vydavateľstvo; Alternatívny; Drum and bass; Underground; Mainstream; DnB; Marketingový mix
Thesis title: Marketingový mix drum and bassového hudebního vydavatelství
Author: Kolomijcová, Bianka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je vytvoření marketingového mixu alternativního hudebného vydavatelství, které vydává drum and bass. V teoretické části se věnuju znázornění situace na hudebním trhu, funkci a vnitřní organizace hudebních vydavatelstev. popisuju nástroje marketingového mixu typické pro hudebné vydavatelství ve všeobecnosti. V praktické části poukazuju na rozdíly ve vnímání komerční a alternativní hudby a charakterizuju specifika drum and bassové scény. Na základě těchto poznatků určuju cílovou skupinu, profil a vizi pro fiktivní začínající drum and bassové vydavatelství a vytvářím doporučení pro jeho marketingový mix.
Keywords: Alternativní; Underground; Mainsteram; DnB; Drum and bass; Hudební vydavatelství; Marketingový mix
Thesis title: The marketing mix of a drum and bass record label company
Author: Kolomijcová, Bianka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main aim of this diploma thesis is to design the marketing mix of an alternative record label company that releases drum and bass music. In the theoretical part I try to describe the situation on the music market and outline how record labels work. I am specifying the tools of the marketing mix which are typical for a record label. In the practical part I'm pointing out the differences between the perception of mainstream and alternative music and I'm characterising the drum and bass scene. Based on this information I'm choosing the target audience and building the profile and the vision of my fictional
Keywords: Alternative; Underground; Drum and bass; Marketing mix; DnB; Record label; Mainstream

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 1. 2. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26788/podrobnosti

Files for download

    Last update: